Sandow сыгралі амаль падпольны канцэрт у Мінску
Гурт, на разагрэве ў якога калісьці гралі Rammstein, выступіў у межах праекта "Адкрывай Беларусь — адкрывай Еўропу".
На выходных у клубе TNT з амаль падпольным і амаль бясплатным канцэртам выступілі немцы Sandow, на разагрэве ў якіх некалі гралі самі Rammstein.
Гурт Sandow быў заснаваны ў 1982 Каем-Увам Кольшмітам (Kai-Uwe Kohlschmidt) і Крысам Хінцэ (Chris Hinze) і да канца існавання ГДР стаў адным з самых вядомых гуртоў ўсходне-нямецкага альтэрнатыўнага рока. У 1994 годзе, дзякуючы другой частцы фільма "Flüstern und Schreien" («Шэпт і Крык»), — дакументальнай стужцы аб нямецкай альтэрнатыўнай сцэне, пра іх даведаўся больш шырокае кола слухачоў.
Sandow — гэта не прозвішча заснавальніка сучаснага культурызма, а назва раёна ў родным горадзе музыкаў Котбус (дарэчы, адным з культурных цэнтраў лужыцкіх сербаў). Песня "Born In The G.D.R." з іх першага альбома "Stationen Einer Sucht" была чымсьці накшталт неафіцыйнага гімна ГДР-аўскіх альтэрнатыўшчыкаў.
Пасля падзення Берлінскай сцяны музыкі ўдзельнічалі ў сумесных сэйшенах з Einstürzende Neubauten і Test Dept, аб'ядналіся з агуьнанямецкай панк-сцэнай і выпусцілі шэраг альбомаў. У 1995 у Sandow на разагрэве сапраўды выступалі маладыя і мала каму вядомыя Rammstein. У 1999 гурт распаўся, але ў 2005 ўз'ядналася зноў.
У Мінск немцаў прывезлі ў межах кампаніі “Адкрывай Беларусь — адкрывай Еўропу”. Прывезлі чамусьці амаль ўпотай (рэклама ў сацсеткх пачалася менш чым за суткі да канцэрту і зыходзіла не ад арганiзатараў), быццам бы бясплатна — але ў дзвярах клуба наведвальнікаў сустракала ахова, прасіла 40.000 за ўваход. Што, увогуле, зусім не многа за магчымасць на свае вочы ўбачыць трох нямецкіх волатаў з 80-х, але нечаканасць непрыемная. Многія прыйшлі менавіта на канцэрт, а не выгуляць новую сукенку ў модным клубе, — разварочваліся і сыходзілі. Як пазней высветлілася, арганізатары выкупілі толькі 100 месцаў, а тое, што людзей будзе больш ... наогул, яны спадзяваліся, што не будзе.
“Мы таму і рэкламу вялікую не давалі! — Тлумачыў адзін з арганізатараў. — Спецыяльна, каб занадта шмат людзей не прыйшло. Сюды шмат не змесціцца, а RE: Public арандаваць дорага ...”
Каментарыі залішнія, застаецца толькі пытанне, навошта наогул рабіць канцэрт, калі вы не хочаце, каб пра яго даведаліся людзі, якім гэта цікава?
Зрэшты, нягледзячы на ўсе непрыемныя нечаканасці, да моманту, калі на сцэну выйшлі двое ў чорным і адзін — з віяланчэллю, у зале ўжо не было свабодных месцаў. Святло адразу пагасла, застаўся гарэць экран, па якім бегаў агністы жыраф, і пукатыя вочы Кая-Уве — вакаліста, зацягнутага ў чорную камізэльку. Так шумна (шумна — у індустрыяльным сэнсе гэтага слова) у гэтых сценах не было, напэўна, ніколі.
Сучасныя Sandow спалучалі ў сабе нахрапістасць тых самых Rammstein, грацыёзныя жэсты Бліксы Баргельда і, як радасна заўважыў Дзмітрый Б. — лысіну Шалкевіча (у рэчаіснасці, лысыя ўкормленыя мужчыны і праўда вельмі падобныя паміж сабой). Вобраз складаўся злавесна-вясёлкавы, а позірк Кольшмідта, накіраваны ўвысь — паверх такіх жа шырока раскрытых ад здзіўлення вачэй гледачоў, якія, па праўдзе сказаць, не ведалі, чаго менавіта чакаць ад замежных гасцей, гукі 90-х, якія былі спетыя больш пафасна і гучна, пераходзілі ў гул, гром і маланкі, зламалі ўсе межы і выбудавалі сваю маленькую імгненную рэальнасць.
Ля сцяны пад святлом лямпы казачна выгіналася Алена Прыўкрасная — лакмусавая жанчына, якая танцуе паўсюль, дзе ёсць гук, рытмічны скрыгат або меладычнае пабразгванне. У тэатры ценяў, які разыграўся ў TNT, Алена глядзелася гарманічна, і побач з ёй дзяўчаты, прывабленыя цікаўнасцю прама з застольнай часткі ўстановы, адчувалі сябе смялей.
Нейкі час людзі не варушыліся. Рух назіраўся толькі ў раёне барнай стойкі, дзе паказвалі, — дзіўна, праўда? — Кліпы усё тых жа Rammstein, з якімі, падобна, Sandow будуць у Мінску асацыявацца яшчэ доўга. Не выключана, што сёй-той прымудрыўся зляпіць жывую і тэлевізійную карцінку разам і зрабіць з гэтага няправільныя высновы. Голы зад Ціля Ліндэманэ пад музыку Sandow глядзеўся фантастычна пошла, але іншых схем у галовах кіроўнага не было.
На працягу ўсяго канцэрту з натоўпу метадычна выпадалі стразы. Пад канец людзей стала на чвэрць менш, і тыя, што засталіся, з палёгкай смакавалі кожны асобна ўзяты роў, шэпт і крык. Сінхронныя прытопванні і рытмічныя патрэсванні галавой раптам перайшлі ў дынамічны танец. Не ясна, хто першым пачаў, але калі марскія фігуры ажылі, і мора захваляваліся, музыкі апусцілі вочы на натоўп і пачалі калбасіцца, як у панкаўскія 90-я, дальбог! У падзяку людзі запляскалі весела і гучна. Немцы не разгубіліся і выйшлі на біс. На сумленны жаданы біс, і зноў танцы. Канцэрт, неяк між іншым, атрымаўся дабраякасны, працяглы і руплівы.