Хто пацярпеў з-за сістэмы аплаты дарог у Беларусі?
Грузаперавозчыкі гатовыя спаліць свае машыны ля Дома ўраду. Еўрарадыё згадвае людзей, якія заплацілі штрафы і даведваецца, куды ідуць гэтыя грошы.
Грузаперавозчыкі: Ля Дома Ураду запішам відэазварот да Лукашэнкі
У Беларусі сістэму платных дарог BelToll запусцілі ў жніўні 2013 года. Тады многія яшчэ не ведалі, як ёй карыстацца, а некаторыя зусім не былі ў курсе, што ім за дарогі трэба плаціць. Тады за першы месяц колькасць парушэнняў была неймавернай. Пад абавязковую аплату трапілі ўсе машыны з замежнымі і транзітнымі нумарамі незалежна ад грамадзянства кіроўцы, беларускія фуры, аўтобусы, грузавыя машыны і мікрааўтобусы, якія змяшчаюць больш за 8 пасажыраў.
За першы месяц пасля ўвядзення аплаты за праезд па дарогах многія аўтаўладальнікі, прыватныя і дзяржаўныя фірмы атрымалі велізарныя штрафы. Спачатку ім абяцалі амністыю. Але ў выніку штрафы давялося плаціць.
BelToll: Нас абвінавачвалі, маўляў, зрабілі сістэму, каб збіраць штрафы
Гэта насамрэч не зусім так. Аплату за праезд па дарогах сабралі больш, чым штрафаў. Толькі 600 тысяч еўра "парушальнікам" вярнулі, прызнаўшы памылку.
З моманту запуску BelToll інспектары сабралі 12,7 мільёна еўра за парушэнні
Але варта адзначыць, што за аплату дарог за гэты час сабралі толькі ў 2 разы больш, чым штрафаў.
Мінфін: У 2014 годзе за аплату дарог у Беларусі сабралі каля $32 млн
Штрафы ідуць у дзяржбюджэт, куды ж пойдуць грошы, сабраныя за дарогі? У новаствораны дарожны фонд.
Куды пойдуць грошы дарожнага фонду і адкуль іх возьмуць (інфаграфіка)
Між тым, платных дарог стане больш. Згодна з дзяржпраграмай, да 2020 года працягласць платных дарог павялічыцца да 1968 км. За 2015-2019 плануюць сабраць 5,7 трыльёна рублёў за праезд па іх.
У 2019-м з'явіцца 520 км новых і хуткасных дарог, 2-я кальцавая — праз год (інфаграфіка)
Увогуле з платнымі дарогамі звязана шмат розных чалавечых гісторый. Нехта змог дамагчыся вяртання грошай, а нехта так і застаўся без сваіх 4 тысяч еўра. Еўрарадыё сабрала самыя цікавыя гісторыі.
Паўгода грамадзянін Славакіі плаціў за беларускія дарогі, заплаціў 250 еўра, а яго яшчэ і аштрафавалі на 2150 еўра. Калі прыбор афармлялі, аператар “Белаўтастрады” зрабіў памылку.
"Супрацоўніца няправільна ўвяла лічбу. Замест RS, гэта значыць Рымаўска-Собата (Rimavska Sobota) — горад у Славакіі, дзе зарэгістраваны аўтамабіль, яна напісала RC".
Гэтую памылку сістэма палічыла неаплатай праезду, хаця грошы з рахунка спісваліся. Падрабязней гісторыю можаце пачытаць у нашым матэрыяле.
Пасля некалькіх публікацый гісторыі ў СМІ славаку вярнулі грошы, але гэта быў доўгі і складаны працэс.
Грамадзяніну Славакіі адмянілі штраф праз памылку прадаўца BelToll
А вось настаўніцы з Гродна Людміле Маціевіч так не пашанцавала. Яе аўтамабіль “Рэно Меган 3” стаіць на штрафстаянцы, а яна заплаціла штраф 3800 еўра. Падрабязна яе гісторыю можна пачытаць у матэрыяле Еўрарадыё.
Настаўніца, якую аштрафавалі на 3800 еўра за платныя дарогі, прайграла суд
У самым пачатку працы сістэмы аўстрыйца спынілі транспартныя інспектары і запатрабавалі штраф. Той плаціць не захацеў і ў адчаі вырашыў прарывацца праз мяжу.
У Брэсце аўстрыец "штурмаваў" мяжу на джыпе
Нядаўна сістэма аплаты дарог пацярпела ад народнага мсціўцы. Праўда, ён пераблытаў камеру BelToll з камерай ДАІ.
Хлопец, які расстраляў камеру BelToll, распавёў пра пакаранне (відэа)
А цяпер пратэставаць супраць штрафаў хочуць аўтаперавозчыкі. Некаторыя з кампаній праштрафіліся на 100 тысяч еўра.